7 استراتژی در زمینه ی بهبود سئو (seo)
وبسایتهای تجارت الکترونیکی یا E-commerce websites در حال گسترش هر چه بیشتر در دنیای اینترنت هستند. مأموریت این سایتها ایجاد راههای تجاری برای مشتریان در سطح اینترنت میباشد. هرروزه به تعداد مردمی که به اهمیت و مزیتهای خرید اینترنتی پی میبرند افزوده میشود. خریدوفروش اینترنتی در زمان و هزینه شما بسیار صرفهجویی میکند. این نوع تجارت طی سالهای اخیر بهقدری برای دو طرف (فروشندگان و خریداران) سودآور بوده است که رفتهرفته در حال جایگزین شدن با خریدهای سنتی میباشد.
وبسایتهای تجاری آنلاین نیاز دارند تا هرچند روز یکبار یا حتی بهصورت روزانه و آنهم مستمر اجناس و محتوای اطلاعاتی درونشان را بهروز کنند و برای اینکه بتوانند در جذب مشتری موفق باشند، باید به خاطر این تغییرات روزانه توجه خیلی بیشتری نسبت به فعالیتهای سئو داشته باشند.
راههای بسیار زیادی برای بررسی SEO در چنین موردی وجود دارد و اگرچه نمیتوان تمام موارد را در یک مقاله بازگو کرد، اما ما به برخی از مهمترین موراد برای بهبود فعالیتهای شما در این زمینه اشاره میکنیم :
مهندسی لینکها و ساختار لینکهای داخلی (Architecture and Internal link building)
شما باید به تفاوتها و مکملهای بین ساختار لینکهای داخلی و لینکهای مهندسی توجه کنید. هردوی این موارد برای بهبود بخشیدن به SEO ضروری هستند، اما فاکتورهای مهندسی ساخت و طراحی یک سایت از دید موتورهای جستجو اولویت حساب میشود.
دقت به مهندسی لینکها و طراحی آن میتواند به سایت شما این امکان را دهد تا ظرفیت بیشتری برای دریافت لینکهای داخلی داشته باشد. درواقع، ضرورت استفاده صحیح از لینکهای داخلی درگرو طراحی مناسب مهندسیشده میباشد.
آدرسهای واضح (Clean URLs)
یک آدرس واضح و شفاف، آدرسی است که خیلی راحت قابلخواندن باشد. آدرس محصولات خود را آسان و کوتاه انتخاب کنید و از کلمات و لغات نامفهوم و استفاده از علائم پرهیز کنید. آدرسها بسیار اهمیت دارند. آنها نه بهعنوان یکی از عناصر فرعی، بلکه بهعنوان عناصر اصلی و بهطور مستقیم در رتبهبندیهای موتورهای جستجو و ترافیکهای یک وبسایت تأثیر دارند. استفاده از آدرسهای کوتاه، خوانا و مختصر علاوه بر اینکه سایت شمارا از دیدگاه موتورهای جستجو منظم و موفق جلوه میدهد، بلکه برای کاربران شما نیز خیلی راحتتر مورداستفاده قرار میگیرد. همچنین آدرسهای کوتاه تمایل بسیار بیشتری به اشتراکگذاری دارند.
طراحی موبایلی (Mobile Design)
کاربران بیشتر و بیشتری در حال دسترسی به فضای وب از طریق موبایلها و تبلت هایشان هستند و این روزها این مورد بهقدری حائز اهمیت شده است که توجه کردن به آنیکی از لازمههای موفقیت میباشد. شما باید سایت خود را برای موبایلها بهینهسازی کنید. همانطور که دریکی از مقالههای قبلی هم گفتیم، بهترین راه استفاده از پلتفرمهای واکنش گرا (Responsive) در طراحی سایتها میباشد. با استفاده از این فناوری، شما نیازی به طراحی یک سایت جداگانه برای موبایلها ندارید و حتی هیچ لزومی به ایجاد صفحات مخصوص به موبایلها نیست. با این روش ، سیستم حرفهای قالب سایت شما دستگاههای مختلف را شناسایی کرده و بهترین و ایده آل ترین حالت ممکن را در صفحات این دستگاهها به نمایش درمیآورد.
برای مطالعه ی مقالات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید.